İSTANBUL DERGAH ZİYARETİ

13 Ekim 2024 tarihinde eklendi, 274 kez okundu.
Sosyal Medyada Bizi Paylaşın
12 EKİM 2024 HACI BEKTAŞ VELİ VAKIFI OLARAK GENÇLİK VE KADIN KOLLARI OLARAK İSTANBUL TÜRBE ZİYARETİMİZ
Odunpazarı Belediyesinin tahsis ettiği otobüs ile 11 Ekim gece yola çıktık. İlk durağımız GARİP DEDE DERGAH ve CEMEVİ idi.Sabah erken saatlerde vardık,Dergahın Gençlik Kolları Başkanı Muhammet Karabulut ve 15 kadar genç kardeşlerimiz erken saatte gelip bizleri karşıladılar.Kahvaltı ikram ettiler.Türbe ziyaretimizi yaptık, ve dergahı grup olarak topluca gezdik.Başkan Celal Fırat ta saat 8 gibi geldi ve bizlerle hasbıhal etti.Gençlerimizden Yusuf Can Dede ve Garip Dede den gençler Sazları ile dergahta bizleri mest ettiler.Dergahın 20 calışanı olduğu hergün enaz 1.000 kişilik yemek verildiği,Perşembe geceleri 3.000 kişilik katılımla Cem yapıldığını öğrendik. Aleviliği, kültürümüzü hissettik,mutlu olduk.Başta Celal Fırat ve Muhammet Karabulut olmak üzere hepsine teşekkür ve şükranlarımızı sunuyoruz.
İkinci durağımız ,Halkalı da Başkanı Gazi Arslan olan İstanbul Cemevi oldu.Yeni binasını başkanımızla gezdik.Her girdiğimiz yerde hayranlıkla çıktık.Özenle yapılmış,ince ince düşünülmüş Cem salonu,ışıklarından ayakkabılığına,Ceme gelenlerin çocukları için yapılmış oyun bahçesi, girişteki Semah figürü,Cem kapısında GadiriHum daki Velayeti anlatan heykel figürü,Cem Salonunda ne taraftan baksak gözgöze geldiğimiz 12 İMAMLAR, Gazi Başkanımızın hayalinin gerçekleştiği GÖNÜL EVİ, ve YAŞAM ALANI ,çok güzeldi.Çay ve karşılıklı sohbetten sonra ,Erikli Baba Türbesine doğru yola koyulduk.Gazi Başkanımıza ve Cemevinde bizleri Güler yüzle ağırlayan herkese çok teşekkür ediyoruz.
Zeytinburnu’nda bulunan Erikli Baba Türbesine geldik.Orada Dedemiz bize Erikli Baba kimdir anlattı ve dua etti.Erikli Baba nın bahçesi ve alanı oldukça geniş ve insanlar doluydu.
4.durağımız Üsküdar da bulunan Karaca Ahmet Dergahı oldu.Başkanı Muharrem Ercan Dede bizlere öğle yemeği verdi.Dergahı gezdik,başkanımızla çay kahve içerek sohbet ettik.Dergah çalışanları ve başkanımıza çok teşekkür ediyoruz.
5.durağımız Şahkulu Dergahı oldu,arabayı girişte parkederek 20 dakika kadar türbeyi ziyaret edip arabaya geçtik. Maltepe sahiline Hacı Bektaş Veli Festivaline de uğrayalım dedik, festival alanına girerken yağmur başladı ve hızlandı. 1 saat kadar alevi kurumları standlarını gezip,aşure ikramlarına katıldık.Hava uygun değil diye geri dönmeye karar verdik.Gece 1 de Eskişehire geldik.
Yönetim Kurulu Üyemiz Güler Kılınç gruba eşlik etti. Kendisine, Baskanımız Kamer Ali Durur ‘a ve Yönetim Kurulu’na bizlere bu imkanı sağladığı için çok teşekkür ediyoruz. Bu ziyaretlerin daha kapsamlı ve öncelikli olarak gençler için düzenlenmesini faydalı olacağını belirtmek istiyoruz.